EXPERTISEBLOG: Kiest u voor offensief of defensief bloggen?

06 Oktober 2016

Ik wil het met u eens hebben over offensief bloggen en defensief bloggen. Ik ben er nl. van overtuigd dat het u veel oplevert, als u binnen deze twee strategische vormen een keuze maakt. Dat is goed voor uw marketing en bedrijfscommunicatie!

EXPERTISEBLOG: Wat zijn de kenmerken van een slechte communicatieadviseur?

02 Oktober 2016

De communicatieadviseur van supermarktketen JUMBO had het zwaar afgelopen week. Dát is in ieder geval één ding wat zeker is, want wát een misser maakte JUMBO....! Daarom dit blog. Want, wát deed JUMBO precies fout en wat kunt u - als ondernemer, als MKB-bedrijf - daar van leren?

EXPERTISEBLOG: Een goed idee verkoopt niet; een concept wel

27 September 2016
Werkt u bij een bedrijf of bent u een ondernemer, die zich afvraagt waarom alle goede commerciële ideeën die u hebt, toch niet (voldoende) succesvol zijn? Wel.... verder lezen dan!

EXPERTISEBLOG: Free Publicity is soms een beetje blufpoker!

22 September 2016
“Natuurlijk is het voor iedere ondernemer verstandig om actief te zijn op Social Media. Maar vergeet de traditionele media niet. Krant, televisie en radio zijn bij uitstek middelen om je te profileren als de beste op jouw gebied," zegt communicatieadviseur en ondernemer Jerry Helmers.

UITNODIGING - 9e BCB / Crown Media Business Challenge [maandagavond 10 oktober 2016 te Badhoevedorp]

10 September 2016
Hoe komen ondernemers en bedrijven (toch) aan financiering in tijden waarin banken steeds vaker de hand op de knip houden? Crowdfunding is één van de nieuwe opties. En, het is zeker geen hype! Integendeel. Op de 9e BCB / Crown Media Business Challenge - op maandagavond 10 oktober 2016 - is het thema daarom: Crowdfunding! -- Met Simon Douw, dé autoriteit op het gebied van Crowdfunding als inspirerende gastspreker! (Wow!)

EXPERTISEBLOG: Waarom Hunkemöller koos voor Doutzen Kroes en niet voor Halina Reijn!

EXPERTISEBLOG: Waarom Hunkemöller koos voor Doutzen Kroes en niet voor Halina Reijn!

Uiteindelijk een simpele optelsom in marketing en communicatie


04 September 2016

Twee vrouwen waren afgelopen week uitgebreid in het nieuws. Ik heb het over topmodel Doutzen Kroes. En, ik heb het over actrice Halina Reijn. Doutzen Kroes werd gepresenteerd als hét nieuwe gezicht van Hunkemöller. In dit blog leg ik uit – beredeneerd vanuit het perspectief van bedrijfscommunicatie en marketing – waarom de lingeriewinkelketen voor Doutzen Kroes koos, als gezicht. En waarom men nooit voor Halina Reijn zal kiezen.

EXPERTISEBLOG: Als ondernemers of bedrijven excuses aanbieden, moeten zij het dan doen zoals premier Mark Rutte het deed?

28 Augustus 2016
Elke ondernemer, ieder bedrijf, zal het ooit eens meemaken. Excuses aanbieden aan de klant. Of aan een zakelijke relatie. Omdat er iets wezenlijks mis is gegaan. De vraag is of u het dan net zo doet als Mark Rutte afgelopen weekend in de Telegraaf deed. En, of u de cruciale fout van onze premier dan niet overneemt...

INCOMPANY TRAINING - FREE PUBLICITY - Hoe word je BREAKING NEWS?. [Dus, uw reclamebudget kan ná de training per direct omlaag!]

10 Augustus 2016
Er zijn marketinggoeroes die zeggen dat je in de B2B-marketing nooit supermarktachtige van/voor kortingen moet geven. Tegelijkertijd zijn er vele andere communicatiedeskundigen die zeggen dat je juist wel iets moet weg willen geven. De waarheid ligt in het midden? Ik weet het niet... Ik ga het hier in ieder geval eens proberen...