Vergeet de 4 P's: de nieuwe standaard is De MarketingCode
Superinteressant voor al die ondernemers in het MKB die geen eigen marketingafdeling hebben.
20 Januari 2021 - Categorie BoekMarketingCodeOnderstaand is het persbericht dat Uitgeverij Haystrack op 14 januari landelijk heeft verzonden n.a.v. de publicatie van het boek 'De MarketingCode'
De zoektocht naar herstel in het MKB tijdens deze coronacrisis is in volle gang. Nieuwe bedrijfsgroei begint echter wel met een goed marketingplan.
“Het is opvallend dat veel ondernemers nog steeds veronderstellen dat ze met de traditionele 4P’s uit de marketingmix succesvol aan de weg kunnen timmeren,” zegt Jerry Helmers, marketing- en communicatiestrateeg. “Niets is echter minder waar. De veel completere MarketingCode wordt de nieuwe standaard.”
Bekijk de promovideo:
In zijn nieuwe boek De MarketingCode beschrijft Helmers de 69 C’s van succesvolle communicatiemarketing.
Het zijn de componenten die bepalen hoe marketing tot bedrijfsgroei leidt.
“Zo start een effectief marketingplan altijd met de vraag of een ondernemer en zijn medewerkers het Commitment hebben om zich aan het plan te houden; of ze in staat zijn om de waan van de dag soms te laten voor wat het is. Daarnaast gaat het zeker ook om het grondig kunnen onderzoeken van de eigen Casus. Pas dan kun je verder met de andere C’s uit de MarketingCode, zoals de C van Claim, de C van Content, de C van Chutzpah of de C van Customer…'
De kunst is volgens Jerry Helmers om te weten wat de belangrijkste dingen zijn die je als MKB-ondernemer zelf kunt doen.
Die heeft hij beschreven in zijn boek De MarketingCode.
Strategische routekaart
Helmers: 'Elke MKB’er – en natuurlijk ook de ondernemende en ambitieuze ZZP’er – kan aan de hand van de strategische routekaart in mijn boek bepalen welke componenten uit de code voor hem relevant zijn. Want, niet alles hoeft. Veel kán wel. Bovendien krijgt ieder bedrijf dat met de MarketingCode werkt een beter inzicht in welke acties ondernomen kunnen worden en waar men de focus op kan leggen om bedrijfsgroei te realiseren. En, wat dan de volgende stap kan zijn.'
Kleine dingen verbeteren
Helmers' boek bevat 69 haakjes, hulpmiddelen en handigheden, waar ondernemers in hun dagelijkse strijd om het bestaan vaak niet eens bij stilstaan. 'Het zit ‘m soms al in de kleine dingen die je kunt verbeteren waardoor een ondernemer in het MKB beter gaat begrijpen hoe hij begrepen wordt.'
Aan het concept van de MarketingCode is vier jaar gewerkt. De routekaart met de 69 C’s van communicatiemarketing is gebaseerd op de meer dan twintig jaar ervaring die Helmers als marketingcommunicatiespecialist in het bedrijfsleven heeft opgedaan. Helmers startte met het schrijven van het boek tijdens de voorjaarslockdown.
Exit 4 P’s
Het boek bestaat uit 69 makkelijk leesbare één-minuut-hoofdstukjes die elk voor zich inspiratie bieden voor de ondernemer die er (weer) wat van wil maken en die (nieuwe) bedrijfsgroei ambieert. 'Met de 4P’s kom je er écht niet meer,' besluit Helmers: 'De dynamiek in de wereld én in het bedrijfsleven is nu groter en anders dan in de "makkelijke" jaren tachtig en negentig. Daarom werkt de MarketingCode wel.'
Jerry Helmers is in het dagelijks leven senior communicatieadviseur bij de Crown Media Group in Badhoevedorp, CDO (Chief Debating Officer) bij Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam en sinds 2011 columnist ondernemerschap bij De Financiële Telegraaf. De MarketingCode. Zet je bedrijf op de kaart met 69 praktische eye-openers is beschikbaar vanaf 14 januari 2021. Paperback (ISBN 9789461264275) €23,50 (176 pagina’s).
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert MarketingCode
Founder / Dagvoorzitter / Debatleider / Chief Debating Officer / Chairman Round Tables / Trainer
Ondernemer bij Crown Media, Bureau voor Communicatie en Strategie, columnist Financiële Telegraaf en opiniemaker/debater bij BNR Nieuwsradio.
Crown Media, Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie van Jerry Helmers – gevestigd sinds het jaar 2000 in Badhoevedorp - richt zich op die bedrijven in het MKB die géén eigen marketing- of communicatieafdeling hebben of waar deze disciplines er ‘een beetje’ worden bijgedaan. Crown Media houdt zich bezig met het ontwikkelen van marketing- en communicatieplannen en creatieve copywriting. (en alles wat daaraan verwant is!). BlogBoy en de CommunicatieCode zijn belangrijke labels. Crown Media is tevens eigenaar van debattrainingsinstituut Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam.
RELEVANTE LEESTIPS:
-
Dé trend voor ondernemers in het MKB voor 2021
Het ontwikkelen én publiceren van een gedragscode! -
Dit dus écht nooit zeggen tegen de klant. Noch in uw marketingcommunicatie. Noch in een persoonlijk acquisitiegesprek.
(En dat menen we serieus. U wilt toch geen dooddoener zijn?) -
DEZE ZOMER HET VAAKST GELEZEN
Waarom persberichten er in 2020 heel anders uitzien dan in 2015. -
Dit zijn de 5 karaktereigenschappen van succesvolle zakelijke bloggers!
Leuk om even te toetsen of u het óók in zich hebt of u met uw blogs succesvol zult zijn. -
Als ondernemers in het MKB niet weten wat de onderwerpen van hun zakelijke blogs moeten zijn!
-
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Zakelijk bloggen is net als beleggen op de beurs: uiteindelijk is er rendement! -
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Mag je profiteren van het Coronavirus in je eigen marketing en communicatie? -
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Mag je als MKB'er van je werknemers 'eisen' dat ze zich vooral tijdens de Coronacrisis als een betere ambassadeur gedragen? -
Wat kost eigenlijk een copywriter die superwaardevolle content creërt?
-
Hoe vaak moet u zakelijke blogs publiceren? Één keer per week? Of, één keer per maand?
-
Google weet wat het maximum aantal woorden is, dat u in uw blog moet plaatsen.
-
Zelfs een bizar slecht geschreven blog, kan nog heel succesvol zijn!
-
Als een ondernemer in het MKB deze vragen NIET kan beantwoorden, dan is dat niet goed voor zijn reputatie!
Ik wil graag alles van de MARKETINGCODE ontvangen:
Lees hier ons privacy statement.