Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie

Adviesbureau voor het MKB dat geen eigen marketingafdeling heeft of waar marketing en communicatie er een beetje bij worden gedaan.

Nieuws, blogs en tips

Van ChatGPT-4 naar ChatGPT-5: jouw content naar een hoger plan

Wat is het verschil tussen ChatGPT4 en ChatGPT5?
Kunstmatige intelligentie (AI) ontwikkelt zich in een tempo waar je bijna niet meer in mee kunt. Toch is de sprong van ChatGPT-4 naar ChatGPT-5 er eentje die je als mkb’er niet mag missen. Vooral als je geen eigen marketing- of communicatieafdeling hebt, liggen hier kansen om veel sneller en slimmer sterke content te maken. Hoe dat precies zit, leggen we je graag uit in dit blog.

Lees verder »

Hoe jouw medewerkers (onbewust) jouw zakelijke Linkedin-handicap veroorzaken!

Wat gebeurt er als medewerkers privé op LinkedIn polariserende standpunten delen?
Je hebt vast zelf ook wel eens een kritische post geplaatst op LinkedIn. Geen haatdragende of negatieve uitspatting, maar gewoon een scherpe mening, een prikkelende vraag of een tegengeluid. En dan… stilte. Minder likes, minder reacties dan je gewend bent. Toeval? Of straft LinkedIn je voor het hebben van een afwijkende mening? Het korte antwoord: ja, dat kan. En dat heeft alles te maken met hoe zowel het algoritme van LinkedIn als de sociale dynamiek werkt.

Lees verder »

De 5 ultieme geheimen van een onweerstaanbare clickbait

Het draait niet om misleiding, maar om slim verleiden
Je kent het vast: je scrolt door je social media-feed en plotseling zie je een titel waar je moet op klikken. Je wilt weten wat erachter zit. En voor je het weet, heb je het artikel geopend, de video bekeken of de post geliket. We hebben het over de magie van een goede clickbait! Maar wat maakt een clickbait nou echt onweerstaanbaar?
En hoe kun jij als ondernemer in het MKB hier slim gebruik van maken in je marketing en communicatie? Het is de hoogste tijd om de 5 meest originele en effectieve clickbait-tactieken te onthullen!

Lees verder »

De marketing- en communicatiemisser van de maand – afl. 1 – januari 2025

De hotelgast die niet levend wil verbranden
Elke maand leggen we in ‘De marketing- en communicatiemisser van de maand’ een pijnlijke praktijkcase onder de loep. Bedrijven die de bal volledig misslaan in klantbeleving, communicatie of marketingstrategie, komen voorbij.
Het is geen kritiek om te schaden, maar om van te leren. Goede klantbeleving is namelijk jouw krachtigste marketingtool.
Leer van deze waargebeurde marketing- en communicatiemissers!

Lees verder »

2024: De 10 grootste bezoekersirritaties van websites van bedrijven in het MKB

En hoe het MKB in 2025 voorkomt dat het ergernissen blijven
Een goede website is cruciaal onderdeel van je merk, je bedrijf, je producten en je diensten. Het is de eerste indruk die telt. Toch klikken bezoekers vaak weg. Zonde, zonde, zonde!
In dit blog de 10 meest voorkomende ergernissen én tips voor het MKB. Met daarbij het advies om zo aan het einde van het jaar dit lijstje eens door te lopen en te kijken hoe het op jullie eigen (bedrijfs)website is geregeld.

Lees verder »

Overleeft blogcontent het jaar 2025?

Opgave voor het MKB in Nederland: evolueren om te overleven!
Digitale trends volgen elkaar in een razend tempo op. Het is bijna niet meer bij te houden. Daarom is het logisch dat je je afvraagt of bijvoorbeeld het creëren van blogcontent nog steeds relevant zal zijn in 2025.
Met de opkomst van (nee… met het bestaan van!) video, podcasts, en AI-gegenereerde content lijkt de traditionele blog een achterhaald medium. Toch is het antwoord op de vraag verrassend genuanceerd: ja, blogcontent heeft een toekomst, maar alleen als deze zich aanpast aan nieuwe eisen en verwachtingen.

Lees verder »

Waarom ‘Sex Sells’ – En hoe bedrijven in het MKB hier op kunnen inspelen!

Beheers de kunst van het verleiden!
Het bekende gezegde ‘Sex sells’ verwijst naar het krachtige effect dat aantrekkingskracht en sensualiteit kunnen hebben in marketing. Of het nu gaat om parfumadvertenties of glossy modemerken, bedrijven maken vaak gebruik van suggestieve beelden en emoties om hun producten onvergetelijk te maken.
Maar waarom werkt dit principe zo goed?
We leggen het heel graag uit in dit expertise-marketingblog. Met hele concrete tips waar je morgen meteen van start kunt!

Lees verder »

Hé MKB’ers… doe vooral ook eens een keer aan aspiratiemarketing!

Trigger klanten op hun intrinsieke persoonlijke behoeften!
Aspiratiegedreven verwijst naar producten, diensten, merken of marketingstrategieën die zich richten op de verlangens, dromen en ambities van de consument. Het gaat niet zozeer om wat iemand nodig heeft, maar om wat iemand wil omdat het hen een gevoel van status, succes, luxe, of zelfverbetering geeft.
Wat betekent het in de praktijk?
We leggen het uit in een expertise-marketingblog gewoon om je op ideeën te brengen! Doe er meteen je voordeel mee.

Lees verder »