Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie
Nieuws, blogs en tips

Wat doet u als een TV-programma belt en vraagt of u iets vanuit uw vakgebied wilt vertellen?
Natuurlijk zegt u JA. Ook als u geen tijd hebt!
Want, Free Publicity levert 100% iets op. TIP voor ondernemers in het MKB: doe hier iets mee!

Laat ondernemers het land leiden
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (15 dec. 2020)
De coronacrisis in Nederland… Hoe gaan we hier ooit een keer uitkomen?
Mijn oplossing is eenvoudig: laat ondernemers het land leiden!

Trend voor MKB-ondernemers in 2021: het ontwikkelen én publiceren van een gedragscode
Voorkom reputatieschade. En, erger
Grote corporates vermelden bijna altijd een zogenoemde Code of Conduct op hun website. Dit zouden ondernemers in het MKB ook kunnen oppakken!

Wennen aan de cancelcultuur in ondernemersland
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (1 dec. 2020)
Elke ondernemer moet tegenwoordig vrezen voor het imago van z’n bedrijf. Of voor zijn ondernemerschap. Die dreiging hangt structureel als een Zwaard van Damocles boven zijn hoofd. Hoe ga je daarmee om?

Guerilla marketing is gorilla marketing: durft jouw bedrijf de CHUTZPAH van de branche te zijn?
Een nuttig maar wel gewaagd marketinginstrument.
Grijze muizen onder de ondernemers hebben we al genoeg. En daarom zijn ook hun bedrijven vaak te onopvallend. Daarom de vraag: durft de ondernemer een Chutzpah te zijn?

De 7 O’s van succesvol ondernemerschap
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (17 nov. 2020)
Het is de Week van de Ondernemer. Zin in! Goed dat er (extra) aandacht is voor ondernemerschap in Nederland. Maar ja… wát is een succesvol ondernemer?

Is een bedrijf in het MKB in staat om de bestaande CONVENTIES van zijn branche te doorbreken?
Een nuttig maar wel gewaagd marketinginstrument.
Elk bedrijf acteert in het krachtenspel van geschreven en ongeschreven regels van zijn branche of industrie. We noemen dat ‘Conventies’. De marketingvraag: durf je die te doorbreken?

Zijn we in Nederland op weg naar Marxistisch ondernemerschap?
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (3 nov. 2020)
Het is een gotspe dat steeds meer politici het bedrijfsleven onder druk zetten met bemoeierige oproepen bestemd voor ondernemers. Daarmee overschrijden ze de rode lijn van de vrije keuze.