Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie
Nieuws, blogs en tips

Geen hysterische activisten op de werkvloer, graag
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (25 aug. 2020)
Tegenwoordig maakt de MKB’er een heldere keuze om zijn eigen reputatie veilig te stellen: nooit meer hysterische activisten op de werkvloer!

Vergroot de economische waarde van uw vakmanschap! (12 MKB-tips)
Meer marketing, meer communicatie en meer PR
Waarom doet u wat u doet? Waarom koos u voor het vak dat u nu uitoefent en waar u uw bedrijf van hebt gemaakt? En… verkoopt u uw eigen vakmanschap wel met een goed verhaal aan de markt?

Ondernemen in 2020, een sprong in het diepe?
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (11 aug. 2020)
Soms deel ik in mijn Telegraafcolumns persoonlijke belevenissen, wat ik nu ook ga doen. Maar haak niet af: aan het slot van deze column verschijnt vanzelfsprekend de link naar ondernemerschap. Ik hoop, een inspirerende.

Familieleden van zzp’ers, help!
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (28 juli 2020)
Veel zzp’ers wachten nu in spanning af of het kabinet de Tozo gaat verlengen naar fase 3. Áls dat gebeurt, dan zou deze coronasteun uitsluitend moeten worden gegeven aan zzp’ers met weinig eigen vermogen.

Waarom persberichten er in 2020 anders uitzien dan in 2015! Vergroot uw kans op Free Publicity!
Media-aandacht voor uw bedrijf is een onderdeel van uw marketingstrategie!
Een persbericht anno 2020 kan niet zonder een online strategie.

En, de beste opdrachtgever van Nederland is!
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (14 juli 2020)
Eigenlijk heb ik nooit zo veel op gehad met dergelijke trofeeën maar er zijn verrassend genoeg wél bedrijven, die een dergelijke titel niet zou misstaan.

Bescheidenheid siert de MKB’er (nu)
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (30 juni 2020)
Vaak verbaas ik me over ondernemers die géén publieke aandacht voor zichzelf of hun bedrijf willen. Onbegrijpelijk. Tóch ben ik in de afgelopen weken wat geschoven in opinie ten aanzien van het creëren van Free Publicity en gratis aandacht voor jezelf.
Ik leg het u uit.

U bent MKB’er en u wilt meer omzet? Prima! Maar, weet dan wel het verschil tussen DIRECTE en INDIRECTE blogs!
Word geloofwaardiger bij uw doelgroepen!
Het superleuke van zelfstandig ondernemerschap is dat je doet wat je wilt doen. Maar schijn bedriegt. Uiteindelijk zit elke ondernemer in een keurslijf gevangen.