Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie
Nieuws, blogs en tips

#BusinessLivesMatter belangrijker dan #BlackLivesMatter
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (16 juni 2020)
Het superleuke van zelfstandig ondernemerschap is dat je doet wat je wilt doen. Maar schijn bedriegt. Uiteindelijk zit elke ondernemer in een keurslijf gevangen.

De homepage van een website bestaat helemaal niet!
Alstublieft; uw eyeopener om bezoekers langer op uw site te houden!
Het is het grootste misverstand bij de bouw van een website en het verzorgen van de copywriting daarvoor; de homepage. Want… die bestaat helemaal niet!

De 5 karaktereigenschappen van zakelijke bloggers waardoor hun blogs succesvol en effectief zijn!
Op weg naar scorend rendement!
Wilt u succesvol zakelijk bloggen voor uw bedrijf? Het antwoord is ongetwijfeld ‘Ja’. Maar welke 5 karaktereigenschappen moet u dan hebben?

Wanneer applaudisseert Rutte voor mij?
TELEGRAAFCOLUMN Jerry Helmers (2 juni 2020)
Natuurlijk ben ik, net als ieder ander mens, best gecharmeerd van een complimentje zo af en toe. Maar zo niet, dan lig ik er geen seconde wakker van. Hoewel ik me tóch afvraag: wanneer applaudisseert Mark Rutte voor mij?

Als MKB-ondernemers niet weten wat ze in hun zakelijke blogs moeten schrijven: hoe komt dit?
En hoe lost u dit op?
De verklaring voor het ontbreken van inspiratie is vaak niet zo heel ingewikkeld…

Waarom het MKB jaloers kan zijn op IKEA: klanten staan ná de Lockdown in de rij omdat ze willen kopen… bij IKEA!
Over merkbeleving en aansluitende merkliefde!
Na Lockdown meteen naar de IKEA. Bizar? Verrassend? Of, logisch? Waarom staan klanten bij u (niet) in de rij?

Zakelijk bloggen is net als beleggen op de beurs: uiteindelijk is er rendement!
Met strategie op weg naar groei voor de lange termijn
U wilt met uw bedrijf toch meer verkopen? Een hogere omzet halen? Of, op z’n minst een grotere bekendheid toch?

De strategische communicatiefout van Minister Hugo de Jonge (en wat het MKB daarvan kan leren)
Waar was zijn communicatie- of mediadviseur?
In dit blog lees je de 7V’s van excellente crisiscommunicatie met als doel om mogelijke (verdere) schade te beperken c.q. het liefst te elimineren.