Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie
Nieuws, blogs en tips

Google: het maximum toegestaan aantal woorden in een zakelijk blog is:
Maak uw blogs écht relevant!
Wel of niet een lang blog publiceren? Haakt de lezer dan niet af? En, levert een lang blog – bijvoorbeeld met méér dan 800 woorden – nog wel rendement op? Is het slim om 2.000 woorden te publiceren?

Waarom laten bedrijven deze eenvoudige PR-kans te vaak liggen?
“Nee, houden we niet zo van aandacht” (huh?)
Wat willen ondernemers met hun bedrijven? Groei. Omzet. Nieuwe klanten. Meer bekendheid. Het zal u – als MKB’er – bekend in de oren klinken? Maar waarom laat u dan deze eenvoudige kans op positieve PR te vaak liggen?

Alleen dít maakt een persbericht interessant voor de media
(En het is goed voor uw omzetpotentie)
Is uw persbericht wel spectaculair genoeg? Heeft uw persbericht wel genoeg scoringskansen? Wel… dít maakt een persbericht pas écht interessant voor de media. En, het is goed voor uw omzetpotentie!

Zelfs een bizar slecht geschreven blog kan succesvol zijn!
Er is dus nog hoop voor u!
Zelfs een bizar slecht geschreven blog, kan succesvol zijn. En dat is goed nieuws voor iedere ondernemer die elke keer weer zit te ploeteren op dat stukje tekst…

Scoren met een zakelijk blog: maak gebruik van de 3 verschillende vormen van actualiteit!
Acute, terugkerende of gecreëerde actualiteit
Een goed zakelijk blog moet rendement opleveren. Bewijs uw deskundigheid in dat blog door de 3 verschillende vormen van actualiteit in te zetten in uw slimme blogstrategie.

EXPERTISEBLOG: Beïnvloed met een zakelijk blog het brein van uw lezers!
Best handig als u wilt verkopen of iemand van iets wilt overtuigen
Als u een zakelijk blog schrijft (en wie doet dat niet?), dan wilt u de lezer raken. Met iets. U wilt in ieder geval invloed uitoefenen op de keuzes die hij kan maken.

Een heel simpel en strategisch trucje om de clickratio omhoog te krijgen!
Leestijd: 48 seconden
Met deze tip genereert u letterlijk méér kliks naar uw blogs en vlogs. Zowel vanuit uw (digitale) nieuwsbrief als vanaf Social Media. En, het is nog supereenvoudig ook!

SUPERSHORTBLOG: Vergeet dit niet bij het contactformulier op uw website!
Leestijd: 11 seconden
Wachten duurt lang. Onbekend maakt onbemind. En daarom hebben we deze supertip voor u. Iets met uw contactformulier. Hoe u nét even iets klantvriendelijker kunt zijn!