Nieuws

Moeten bedrijven wel of niet vertellen of content op website door AI is gegenereerd?

02 Mei 2023 - Algemeen

Hoe eerlijk moet je zijn - als bedrijf - naar de markt toe in tijden van toenemende technologische ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld ontwikkelingen op het gebied van Artificial Intelligence. 

Bijvoorbeeld over de content op je website: zeg je tegen de lezers of de content is gegenereerd door een echt levend mens? Of, zeg je dat de content kunstmatig is geschreven door programma's zoals ChatGPT?

Is het einde van (jouw) online bedrijfsmarketing in zicht door de opkomst van Artificial Intelligence?

11 April 2023 - Algemeen

Hoewel de opkomst van ChatGPT en andere AI-modellen absoluut een impact hebben op online marketing en zoekmachineoptimalisatie, ook in het MKB, speelt SEO nog steeds een cruciale rol in de online zichtbaarheid en het succes van bedrijven.

Maar waakzaamheid is geboden. 

Wat doet het emotioneel met klanten als ze geen reactie van een bedrijf ontvangen?

Wat doet het emotioneel met klanten als ze geen reactie van een bedrijf ontvangen?

3 eenvoudige tips om de eerste mogelijke marketingschade te voorkomen

16 Maart 2023 - Algemeen

Het niet ontvangen van een reactie op een verzoek of een e-mail, of het niet teruggebeld worden, levert 100% zeker een negatieve én emotionele reactie op bij (potentiële) klanten. Er is een aantoonbaar effect op het brein van de klant die genegeerd wordt.

Waarom denken bedrijven (die niet of nergens op reageren) daar zo makkelijk over? Waarom onderschatten ze dit effect? En, wat kun je er eigenlijk aan doen?

Effectieve marketing voor kleine bedrijven in het MKB. Meer bereiken met een beperkt budget.

10 Februari 2023 - Algemeen

In dit digitale tijdperk zijn er talloze slimme en kosteneffectieve strategieën beschikbaar die kleine bedrijven kunnen helpen hun bereik te vergroten en succesvol te concurreren met grotere spelers in de markt. Zo hoef je in eerste instantie nog helemaal niet een professionele communicatie- of marketingadviseur in te huren. Je kúnt heel veel zélf doen!

We hebben een aantal tips op een rijtje gezet. We leggen overigens ook uit waarom je (uiteindelijk) wel de stap kunt maken naar de inhuur van een externe professional.

Maak uw bedrijf (nóg) geloofwaardiger met een smoelenboek op uw website!

Maak uw bedrijf (nóg) geloofwaardiger met een smoelenboek op uw website!

Klanten en prospects zijn altijd op zoek naar gezichten achter de namen!

12 Januari 2023 - Algemeen

Geef een eenvoudige impuls aan de gunfactor van uw bedrijf of organisatie en laat zien welke medewerkers bij u in dienst zijn. En, wat ze voor de klant kunnen betekenen. 

4 (pikante) redenen waarom nieuwsbrieflezers zich afmelden voor jouw nieuwsbrief

03 Januari 2023 - Algemeen

Met 'angst en beven' kijk je elke keer weer naar de statistieken als je een (digitale) nieuwsbrief hebt verzonden. Wéér die afmelders! Zucht... Wat kun je daar aan doen?

Hoe kan een bedrijf zo goed mogelijk slecht nieuws communiceren?

Hoe kan een bedrijf zo goed mogelijk slecht nieuws communiceren?

Slecht-nieuws-communicatie is onderdeel van je marketingstrategie

22 December 2022 - Algemeen

Hoe communiceer je prijsverhogingen aan de klant? Welke woorden kies je? In dit blog 5 tips waar slecht-nieuws-communicatie aan moet voldoen.

Zijn genderneutrale teksten op uw website nodig om (beter) vindbaar te zijn in Google?

Zijn genderneutrale teksten op uw website nodig om (beter) vindbaar te zijn in Google?

Google geeft u nl. al adviezen om u genderneutraler te laten worden in uw communicatie!

13 December 2022 - Algemeen

Andersom beredeneerd: daalt uw vindbaarheid in Google als u géén genderneutrale teksten publiceert?