Nieuws
Wat betekent het als bedrijven zeggen dat ze 'no nonsense' zijn?
5 verrassende criteria voor echte eenvoud in het MKB
15 November 2023 - Algemeen
Als je ondernemers in het MKB vraagt hoe ze willen dat klanten hun bedrijf zien, dan is heel vaak het antwoord: 'We zijn een 'No Nonsense' bedrijf'. Echter, er zijn zo ontzettend veel bedrijven die het begrip 'no nonsens' al gebruiken waardoor het een simpele holle kreet is geworden. Daarom beantwoorden we in dit blog de vraag: wat is nu eigenlijk écht 'no nonsense'.
We zetten daarom vijf (verrassende) criteria op een rij die een bedrijf pas écht 'no nonsense' maken!
Nooit meer negatieve reviews. Met deze aanpak voorkom je dat klanten op het internet klagen over jouw bedrijf en producten.
Een controversiële aanpak, maar het werkt wel!
12 Oktober 2023 - Algemeen
Het is de vrees van elke ondernemer: klagende klanten die op het internet hun gal spuien over de geleverde diensten of producten. Voor je het weet staat jouw bedrijf op achterstand.
In dit blog beantwoorden we de volgende vraag: wat kun je doen tegen klagende klanten op het internet? Is er een strategie om de regie in eigen hand te nemen? Ja... die is er!
Hoe (heel veel) telefonistes het imago van hun bedrijf bezoedelen
We hebben het hier over Ergernis Nr. 1 in telefoon-communicatieland!
21 September 2023 - Algemeen
‘De klant staat centraal’. ‘Wij denken mee met de klant’. Je kent deze containerbegrippen vast wel. En misschien predik je zelf ook wel deze visie.
Misschien zijn deze statements zelfs verwerkt in je officiële (weinig creatieve) bedrijfsmissie. Alleen: als de telefoniste – vaak verantwoordelijk voor het eerste contactmoment - het niet praktizeert, dan kun je op je vingers natellen dat het imago van je bedrijf per definitie wordt beschadigd.
Hoe weet je of een zakelijk blog is geschreven door een mens of door Artificial Intelligence?
Er zijn 4 criteria waar je deze vraag op kunt toetsen
24 Mei 2023 - Algemeen
Het is verdraaid lastig om met 100% zekerheid te bepalen of een zakelijk blog is geschreven door een mens of dat de content is ontwikkeld door Artificial Intelligence (AI). Immers, deze technologieën worden steeds geavanceerder.
Toch zijn er aanwijzingen in een blog die kunnen helpen als je – als lezer – wilt identificeren of ontdekken of een blog ‘puur natuur’ is of als daar AI-technologie achter zit.
Moeten bedrijven wel of niet vertellen of content op website door AI is gegenereerd?
Advies: maak een duidelijke keuze!
02 Mei 2023 - Algemeen
Hoe eerlijk moet je zijn - als bedrijf - naar de markt toe in tijden van toenemende technologische ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld ontwikkelingen op het gebied van Artificial Intelligence.
Bijvoorbeeld over de content op je website: zeg je tegen de lezers of de content is gegenereerd door een echt levend mens? Of, zeg je dat de content kunstmatig is geschreven door programma's zoals ChatGPT?
Is het einde van (jouw) online bedrijfsmarketing in zicht door de opkomst van Artificial Intelligence?
Hoe kan het MKB hiermee omgaan?
11 April 2023 - Algemeen
Hoewel de opkomst van ChatGPT en andere AI-modellen absoluut een impact hebben op online marketing en zoekmachineoptimalisatie, ook in het MKB, speelt SEO nog steeds een cruciale rol in de online zichtbaarheid en het succes van bedrijven.
Maar waakzaamheid is geboden.
Wat doet het emotioneel met klanten als ze geen reactie van een bedrijf ontvangen?
3 eenvoudige tips om de eerste mogelijke marketingschade te voorkomen
16 Maart 2023 - Algemeen
Het niet ontvangen van een reactie op een verzoek of een e-mail, of het niet teruggebeld worden, levert 100% zeker een negatieve én emotionele reactie op bij (potentiële) klanten. Er is een aantoonbaar effect op het brein van de klant die genegeerd wordt.
Waarom denken bedrijven (die niet of nergens op reageren) daar zo makkelijk over? Waarom onderschatten ze dit effect? En, wat kun je er eigenlijk aan doen?
Effectieve marketing voor kleine bedrijven in het MKB. Meer bereiken met een beperkt budget.
Niks is onmogelijk. Begin bij de basis. En, creëer groei!
10 Februari 2023 - Algemeen
In dit digitale tijdperk zijn er talloze slimme en kosteneffectieve strategieën beschikbaar die kleine bedrijven kunnen helpen hun bereik te vergroten en succesvol te concurreren met grotere spelers in de markt. Zo hoef je in eerste instantie nog helemaal niet een professionele communicatie- of marketingadviseur in te huren. Je kúnt heel veel zélf doen!
We hebben een aantal tips op een rijtje gezet. We leggen overigens ook uit waarom je (uiteindelijk) wel de stap kunt maken naar de inhuur van een externe professional.