Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie
Nieuws, blogs en tips

Effectieve marketing voor kleine bedrijven in het MKB. Meer bereiken met een beperkt budget.
Niks is onmogelijk. Begin bij de basis. En, creëer groei!
In dit digitale tijdperk zijn er talloze slimme en kosteneffectieve strategieën beschikbaar die kleine bedrijven kunnen helpen hun bereik te vergroten en succesvol te concurreren met grotere spelers in de markt. Zo hoef je in eerste instantie nog helemaal niet een professionele communicatie- of marketingadviseur in te huren. Je kúnt heel veel zélf doen!
We hebben een aantal tips op een rijtje gezet. We leggen overigens ook uit waarom je (uiteindelijk) wel de stap kunt maken naar de inhuur van een externe professional.

Maak uw bedrijf (nóg) geloofwaardiger met een smoelenboek op uw website!
Klanten en prospects zijn altijd op zoek naar gezichten achter de namen!
Geef een eenvoudige impuls aan de gunfactor van uw bedrijf of organisatie en laat zien welke medewerkers bij u in dienst zijn. En, wat ze voor de klant kunnen betekenen.

4 (pikante) redenen waarom nieuwsbrieflezers zich afmelden voor jouw nieuwsbrief
Maakt u zich zorgen?
Met ‘angst en beven’ kijk je elke keer weer naar de statistieken als je een (digitale) nieuwsbrief hebt verzonden. Wéér die afmelders! Zucht… Wat kun je daar aan doen?

Hoe kan een bedrijf zo goed mogelijk slecht nieuws communiceren?
Slecht-nieuws-communicatie is onderdeel van je marketingstrategie
Hoe communiceer je prijsverhogingen aan de klant? Welke woorden kies je? In dit blog 5 tips waar slecht-nieuws-communicatie aan moet voldoen.

Zijn genderneutrale teksten op uw website nodig om (beter) vindbaar te zijn in Google?
Google geeft u nl. al adviezen om u genderneutraler te laten worden in uw communicatie!
Andersom beredeneerd: daalt uw vindbaarheid in Google als u géén genderneutrale teksten publiceert?

3 oorzaken waarom een marketingplan niet tot het gewenste resultaat leidt
Commitment, Casus en het Causaal verband!
Leuk dat marketingplan! Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat dit plan zoden aan de dijk zet. Maar, waarom lukt dit niet altijd?

Wat is het verschil tussen een tekstschrijver en een tekstschrijver?
We hebben een aantal belangrijke verschillen op een rijtje gezet!
Het is dé vraag in het MKB. Zeker voor die ondernemers die zich afvragen hoe ze een groter bereik creëren, meer bekendheid krijgen, een betere profilering en structurele omzetgroei.

Geen idee HOE en WAAROVER u moet bloggen?
Check de formats om meteen te kunnen beginnen!
Ondernemers in het MKB herkennen het volgende vast wel: ze wéten dat ze ‘iets’ met content moeten doen op de eigen site, zoals het publiceren van blogs. Maar HOE…..?