Zelfs een bizar slecht geschreven blog kan succesvol zijn!
Er is dus nog hoop voor u!
05 December 2018 - Categorie AlgemeenZelfs een bizar slecht geschreven blog, kan succesvol zijn.
En, dat is goed nieuws voor al die ondernemers, bedrijven en marketingmanagers die weten dat ze anno nu moeten businessbloggen, maar van zichzelf vinden dat ze het eigenlijk niet zo goed kunnen... En, dus maar een beetje aanrommelen. Ze ploeteren maar voort... Althans, zo voelen ze dat.
ALTIJD WILLEN SCOREN...
Natuurlijk zijn er fantastische blog-oplossingen voor het MKB. Uiteraard weten organisaties en bedrijven dat het creëren van content de absolute basis is voor het genereren van conversie, en dus omzet. Vanzelfsprekend weet men dat bloggen tegenwoordig een wezenlijk onderdeel is van elke ambitieuze communicatie- en marketingstrategie.
Echter, écht goed businessbloggen is wél een vak apart.
MAAR NIET GETREURD...
Een bizar slecht geschreven businessblog dient slechts aan 5 eenvoudige voorwaarden te voldoen om toch aansprekend en inspirerend te kunnen zijn. Ik heb de 5 meest relevante voorwaarden voor u op een rijtje gezet en dan kunt u van start met uw eigen businessblogs. Om omzet te maken of om bekender te worden. Of, wat uw organisatorische doelstellingen ook mogen zijn.
Veel succes!
1. VOOR WIE SCHRIJFT U EIGENLIJK?
Het is heel simpel. Als u gaat schrijven, bepaal dan heel helder van te voren VOOR WIE u eigenlijk het blog schrijft. Wie (in de markt) is het meeste gebaat bij de boodschap die u wilt overbrengen?
Zo bloggen wij vanuit Crown Media met name voor ondernemers, bedrijven en marketingmanagers die structureel vorm willen geven aan hun communicatie- en marketingambities. En, meer willen verkopen.
2. ELIMINEER JARGON
Als u weet VOOR WIE u feitelijk gaat businessbloggen, dan schrijft u ook in de taal van de lezer.
Elimineer dus elke vorm van vakjargon. Uw lezers willen begrijpen wat u bedoelt. In hun eigen taal.
- Vakjargon stoot af.
- Vakjargon is elitair.
- Vakjargon is non-communicatief.
3. WAT VERWACHT U VAN DE LEZER?
Laten we er niet omheen draaien: u wilt iets van uw lezer. Bijvoorbeeld dat deze contact met u opneemt voor een kennismakingsgesprek. Of, dat deze reageert. Of nog beter: dat deze bij u bestelt.
Voor iedere businessblogger is een dergelijke doelstelling heel specifiek, Maar definieer wel voor uzelf wát uw doelstelling is. En zorg er voor dat de Call-To-Action daarop gericht is. Zo bloggen wij vanuit Crown Media op dit moment met name om ons unieke blogconcept voor het MKB onder de aandacht te brengen.
4. KIES UW BLOGSTIJL
(of varieer met strategie!)
Laat de markt 'smachten' naar uw blog! Beter kunt u het niet hebben als u hier in slaagt! Hoe u dit voor elkaar krijgt? Kies uw Tone-Of-Voice. Denk bewust na over de stijl die u aanslaat in uw blogs.
U creeërt daarmee een uniek eigen stukje herkenbaarheid. Zo kunt u kiezen tussen offensief of defensief bloggen. Of een variatie daarin.
De bottomline?
Verras, verblijd en vermaak de lezers! Bewijs dat u de enige bent, die uw blog had kunnen schrijven.
5. UW LEZER IS UW VRIEND!
Maak het allemaal niet te ingewikkeld. Bloggen is geen Rocket Science.
Als het u maar niet lukt om een goed blog te produceren, ga dan eens voor de spiegel staan en vertel in één minuut - in uw eigen woorden - het verhaal dat u graag in een blog zou willen terugzien. Alsof u het aan een goede vriend of vriendin vertelt.
Een beetje zweverig deze tip?
Helemaal niet. Gewoon doen. Wedden dat u ineens weet wát uw wilt vertellen! [Neem uw spiegelmonoloog dan wel op, zodat u uw eigen verhaal kunt terugluisteren. Dat is makkelijk schrijven!]
EN NU GAAT U ZÉLF VAN START!
Gewoon doen dus! Ik wens u dan ook heel veel plezier en succes! Ik kijk zéér uit naar uw bizar slecht geschreven blogs die tóch scoren! Als u vragen hebt of op dit blog wilt reageren, neem dan contact met mij op!
Tot snel ziens!
Met vriendelijke groet,
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert CommunicatieCode
Ja... Leuk! Graag ontvang ik de onmisbare tips om excellente zakelijke blogs te schrijven. En meer!
Lees hier ons privacy statement.